Зворотній зв'язок

Ерудит - клуб




           Сьогодні розпочинає свою роботу
  ерудит - клуб! 
   В нашому клубі ви зможете перевірити 
   свої знання, проявити свою ерудицію.   
  Що ж  таке ерудиція, і хто такий ерудит?

   Еруди́ція (лат. Eruditio - вченість, пізнання)-  глибокі всебічні           знання, широка поінформованість.                                                           ЕРУДИТ (лат. освічений, вчений) - людина, що має глибокі

різносторонні знання.

  Начитаний, розумний, освічений, ерудований – так кажуть про людину, яка має великі знання. А як же стати ерудованою людиною?

 По-перше, щоб стати ерудованою людиною, необхідно перечитати велику кількість найрізноманітнішої літератури (краще, звичайно, якщо це буде світова класика), а також отримувати інформацію з усіх можливих джерел, Це досить довгий процес, але без цього вам не стати всебічно розвиненою людиною.

 По-друге, необхідно не просто читати і слухати, а осмислювати нову для вас інформацію, читати критику та аналітику, бути в курсі останніх подій і тенденцій, а також відвідувати музеї та виставки.
По-третє, кожне незнайоме для вас слово (почуте, або прочитане) записувати і шукати йому визначення.

По-четверте, дивіться розумні телепередачі, а також світові фільми, знайомтеся з біографією всесвітньо відомих акторів, співаків, музикантів, та й взагалі відомих людей. Частіше спілкуйтеся з розумними і цікавими людьми.

І наостанок, щоб все-таки стати ерудованою людиною,  необхідно виконувати всі рекомендації і не лінуватися.
                    

Запам'ятайте!
Україні потрібні розумні, ерудовані люди!
Бажаю всім успіхів!


Чи знаєте ви?
У громадських бібліотеках середньовічної Європи книги приковували до полиць ланцюгами. Такі ланцюги були досить довгі для того, щоб зняти книгу з полиці і прочитати, але не давали винести книгу за межі бібліотеки. Ця практика була поширена аж до ХVІІІ століття, що було обумовлено великою цінністю кожного примірника книги. 


Дорогі п'ятикласники!
Цей тест допоможе вам визначити, чи уважно ви читали казку
Г.К. Андерсена "Снігова королева"
1. У якій країні жила С нігова Королева?
1) Данія; 2) Лапландія;
3) Чехія; 4) Норвегія.
2. Ким був насправді Кай для Герди?
1) Рідним братом; 2) знайомим;
3) названим братом; 4) племінником.
3. До кого першого потрапила Герда, шукаючи Кая?
1) До жінки, яка вміла чаклувати;
2) до маленької розбійниці;
3) до фінки;
4) до принца з принцесою.
4. Хто розповів Герді, де знаходиться Кай?
1) Північний олень; 2) лисиця;
3) розбійниці; 4) лісові голуби.
5. Про що просив північний олень фінку?
1) Щоб нагодувала та напоїла Герду;
2) щоб дала їй силу 12 богатирів;
3) щоб врятувала від холоду;
4) щоб дала шубу та рукавички.
6. Яке слово загадала скласти С нігова Королева Каю?
1) Кохання; 2) бабуся;
3) вічність; 4) друзі.
7. Що спричинило перетворення злого Кая на доброго?
1) Теплі сльози Герди; 2) цукерка;
3) поцілунок; 4) добра фея.
8. Якою мовою розмовляли між собою Герда і ворон?
1) А нглійською; 2) мовою жестів;
3) людською; 4) мовою птахів.
9. Про що мріє Герда у своїх снах?
1) Про те, щоб Кай з бабусею помирилися;
2) про гарну нову сукню;
3) про те, щоб Кай подарував їй багато троянд;
4) про повернення Кая.
10. Що спільного у зовнішності Герди і маленької розбійниці?
11. Що росте на межі царства С нігової Королеви?
1) Троянди; 2) глухий ліс;
3) кущ із ягодами; 4) високе дерево.
12. Якою рисою характеру відзначався Кай після зустрічі зі Сніговою Королевою?
1) Доброзичливість; 2) ввічливість;
3) егоїзм; 4) впертість.

Шановні одинадцятикласники!

 Ось і добігає кінця Ваше навчання в школі. Дуже б хотілося, щоб літературна освіта на цьому не закінчилася, щоб Ви обрали собі хорошу книгу за товаришку, супутницю, порадницю й розрадницю. Це ж бо сконцентрований досвід минулих поколінь, цілих народів, що пройшов випробування часом. Це -  дотик до краси, до вічного, це відповідь на багато питань, що хвилюють людство, і найголовніше серед них — для чого жити і як жити. Не забуваймо про це!


Мене дуже цікавить Ваша думка про вивчення світової літератури. Дайте відповіді на запитання анкети:

1. Які твори світової літератури здалися вам найбільш цікавими, повчальними?

2. Які форми, методи, види роботи на уроці ви вважаєте найефективнішими?

3. Яким способом, на вашу думку, можна запобігти тому, що учні мало читають художню літературу?

4. За що вдячні вчителеві світової літератури і що хотіли б удосконалити?

5. Побажання майбутнім учням.

Ваші відповіді чекаю до 20 травня!


       Шведська академія дитячої літератури
    наводить 18 аргументів 
       на користь читання книг. 
                                Ось вони.
1. Книга розвиває нашу мову й збільшує запас слів. Вона вчить висловлювати думки й розуміти, про що говорять і пишуть інші.

2. Книга розвиває наше мислення. Книги розширюють горизонти нашого світосприйняття.

3. Книга стимулює фантазію й учить нас мислити образами.

4. Із книг ми дізнаємося про інші країни, про життя в них.

5. Книга розвиває нашу здатність співчувати. Ми вчимося вживатись у становище інших.

6. Книги додають нам сили й натхнення. Вони захоплюють і розвивають. Вони спонукають нас сміятися й плакати.

7. Книги ставлять перед нами запитання, над якими варто задуматися.

8. Книга вчить нас етики. Вона спонукає нас замислюватися над поняттями добра і зла.

9. Книга пояснює життя.

10. Із книг ми розуміємо, що не на всі запитання є однозначні відповіді. Книги переконують, що конфлікти не обов’язково вирішувати насильницьким шляхом.

11. Книги допомагають нам знайти самих себе.

12. Книги допомагають нам зрозуміти інших.

13. Книги позбавляють самотності. Книгу можна взяти із собою куди завгодно.

14. Книга — це частина нашого культурного спадку.

15. Книга об’єднує покоління.

16. За допомогою книги ми проживаємо 1000 життів, залишаючись самими собою.

17. Дитяча книжка відкриває нам шлях у велику літературу.

18. Дитяча книжка збагачує культуру країни. Це також важлива стаття культурного експорту, яка приносить країні прибутки і підвищує її престиж за кордоном. 



Чи знаєте ви?

Найбільша книга у світі знаходиться в одному з голландських музеїв Амстердама. Це - «Збірник морських правил». Висота книги більше зросту середньої дорослої людини, ширина - 1 метр, товщина - близько півметра. А самою маленькою книгою є видання дитячої казки «Старий король Коул». Її розмір - один квадратний міліметр. Вона була видана у 1985 р. тиражем у 85 прим.

Найдорожчою у світі книгою нині вважається «Біблія» Гутенберга, що була видана у 1455 р. У 1926 р. за один з таких примірників було сплачено 350 тис. доларів. У даний час він зберігається у Бібліотеці Конгресу США. 
Цілком Біблія видана 366-ма мовами світу. Окремі частини Біблії переведені на 2212 мов.


Літературні постаті 


   М.І. Костомаров мав феноменальну пам'ять. Він міг не тільки цитувати окремі місця з літописів, але й цілі акти і документи. З пам'яті виголошував великі уривки шевченкових поезій і вірші інших улюблених поетів, декламуючи часто Байрона, Шіллера, Гете та Максимовича. А найбільше подобалися йому українські думи: поет-учений пам'ятав не тільки тексти всіх дум, але й усі відомі їхні варіанти.

        
    Найбільше мов серед українців знав А.Ю. Кримський — український вчений, письменник, перекладач. Коли його запитували, скільки мов він знає, відповідав: «Мабуть,  шістдесят, а то й більше!» У дитячі роки він досконало вивчив німецьку, французьку та англійську мови. В юнацькі - добре оволодів грецькою, турецькою, італійською, давньоєврейською, санскритом. Мови  вивчав до кінця життя, став ученим-орієнталістом світового рівня, спеціалістом з арабістики, тюркології та іраністики і лишив після себе понад тисячу наукових праць. Він перший доніс до українського читача безпосередньо з оригіналів східну поезію, зробив переклад цілої її антології ІХ-ХУ ст., додавши вступні наукові довідки.



Дорогі десятикласники! 

       Світ художньої літератури різноманітний і майже неосяжний. Але кожна людина, яка прагне бути освіченою, повинна ознайомитися з «вершинами» — найвидатнішими письменниками світової літератури та їх творами. У цьому навчальному році ми здійснили мандрівку в ХІХ століття й, можливо, відкрили для себе, що деякі цінності не змінюються з часом, є цінностями вічними — любов, дружба, честь, порядність, доброта. І якими б різними не були люди, їм хочеться саме цього. Хто ж обирав інші для себе пріоритети — владу, багатство — неодмінно розчаровувався, зазнавав нищівної поразки.          
   Пропоную Вам  ще раз повернутися до творів, їх героїв, ідей, над якими розмірковували на уроках літератури, відповівши на питання вікторини - анкети! 


    1. Які літературні течії та напрями зіткнулися, поєдналися
у ХІХ столітті? 
Чому письменники постійно перебували у пошуку?
2. Продовжте речення:
3. Верлібр — це… 
4. Верлібром писав… 
5. Поетами-символістами є… 
6. До психологічно-філософських романів належить… 
7. "Сімейний" роман написав… 
8. Представником натуралізму є… 
9. Вислів, що розходиться із загальноприйнятим
поняттям; поєднання несумісних понять, називається…
10. Навіювання певного емоційного стану – це… 
11. Умовний знак, що відображає якесь явище; має загальнозначущий смисл; невизначеність, багатозначний. 
12. Скільки книжок ти читаєш?
13. Книгам якої тематики надаєш перевагу 
(крім тих, що за програмою)?
14.Чи цікавишся ти поезією і якою саме
(класичною, сучасною)?
15.Чи прислухаєшся ти до слів сучасних популярних
пісень? Якої ти думки про їх зміст?
16. У чому ти вбачаєш "плюси" й "мінуси": 
а) читання художньої літератури;
б) перегляду кінофільмів за класичними творами?
17. Чи примушують тебе переживати, замислюватися класичні художні твори? Чи допомагають вони тобі в житті?
   18. Висловіть свою думку з питання: "Що сучасна молода людина може відкрити для себе в літературі минулих століть?"

Відгадай героя

♦ Дівчина в плащі з червоною підкладкою, з прапором у руці, яка вперше відчула повагу громади.

♦ Високий худий юнак з інтелігентним обличчям у дуже поганому одязі й з петлею під полою

♦ Жінка, яка заради коханого залишила сім’ю та сина.

♦ Чоловік, який помер напівголодним у холодному домі, маючи незліченні багатства.

♦ Французький юнак, який перейнявся ідеями революції і віддав за них життя.

 ♦ Поет, який возвеличив абетку до філософської узагальненої картини світу.

♦ Птах — символ поета, величного в небі й безпомічного на землі.

♦ У кого «так  тихо серце плаче»?

♦ Дві пані, які виявили найбільшу любов до коханого тільки після його смерті.
♦ Історія хлопчика починається жахливо, а завершується щасливо.

♦ «Листя трави» — це єдина й найвідоміша збірка… 

♦ Для героїв якого твору краса була возведена в абсолютний культ?

(відповіді підготувати до 23 травня)



Чи знаєте ви?
Найважчою у світі книгою вважається географічний атлас, що зберігається в Британському музеї в лондоні. Він має у висоту більше одного метра і важить 320 кг






Самою читаною книгою визнана Біблія. Друге місце
займає цитатник Мао Цзедуна, а на третьому - «Володар
кілець» Джона Толкієна.




Дорогі восьмикласники! 
   Через декілька днів пройде Ваш останній урок у цьому навчальному році. Ми разом подолали довгий шлях — від найдавніших книг до творчості Вільяма Шекспіра. Ви зробили для себе чимало відкриттів, збагатилися знанням людської душі.

  Давайте пригадаємо, які книги й письменники подарували нам приємні години читання та свій життєвий досвід.
        Відповіді Ви можете здати до 20 травня!


 Вікторина для ерудитів 8 класу
"Від Біблії до Шекспіра"
1. Що означає назва Біблії? 
2. Як з грецької перекладається ім’я Гомер? 
3. Фантастична істота з поеми Гомера, що відрізнялася силою та жорстокістю. 
4. Острів — батьківщина Одіссея. 
5. Кого називали у Давній Греції десятою музою? 
6. Від якого слова утворився термін «лірика»? 
7. Якого з міфологічних героїв уславлює Есхіл? 
8. Які поеми наслідував Вергілій, працюючи над «Енеїдою»? 
9. Хто з поетів уперше порівняв творчий доробок митця із пам’ятником? 
10. Найвідоміша поема Овідія, у якій розповідається про перетворення. 
11. Хронологічні межі Середньовіччя. 
12. Засновник жанру рубаї у східній поезії. 
13. Східний поет, математик, астроном, філософ. 
14. Кому найчастіше присвячувалися твори рицарської поезії? 
15. Хто був сюзереном графа Роланда? 
16. З яких частин складається «Божественна комедія»? 
17. Італійський поет-гуманіст, автор сонетів. 
18. Якою мовою були написані вірші зі збірки «Канцоньєре»? 
19. Роман «Дон Кіхот» замислювався як... 
20. Де був написаний знаменитий роман Сервантеса? 
21. Ким був головний герой роману «Дон Кіхот»? 
22. Яку назву мав лондонський театр, у якому працював Шекспір?
23. У якому місті відбуваються події трагедії «Ромео та Джульєтта»? 
24. Яку назву має проблема авторства творів англійського драматурга?

 "Чорний ящик"
Здогадайтеся за описом, який предмет
схований у чорному ящику
1. Цей предмет тримав у руках Гамлет і навіть розмовляв із ним.
2. Саме через цей предмет Дон Кіхот втратив розум. 
3. Із кольором цього предмета порівнювалися щоки коханої у сонетах. 
4. Цей предмет є одночасно символом віри та знаряддям тортур. 
5. За допомогою цього предмета Карл Великий дізнався про небезпеку для Роланда. 
6. У назві вірша китайського поета Ду Фу згадуються ці два предмета. 
 
До 450-річчя Вільяма Шекспіра

1. Коли, за переказами, народився Шекспір?
2. Яку освіту отримав майбутній письменник?
3. Де відбулося перше знайомство Шекспіра з театром?
4. У якому віці Шекспір одружився?
5. Як склалася театральна кар’єра Шекспіра?
6. Як називався театр Шекспіра?
7. Скільки п’єс написав драматург?
8. Скільки сонетів належить його перу?
9. Хто перекладав твори Шекспіра українською мовою?
10. У якому році помер Шекспір?

Поздоровляю!
Перші завдання ерудити 8-А класу
Ільницька Віталія, Демідонт Ірина, 
Тхір Наталія, Шутяк Юлія виконали на відмінно!


Чи знаєте ви?

Найдавнішою на Землі книгою вважається папірус Прісса, створений у 3350 р. до нашої ери. Цю популярну за своїм змістом книгу знайшли в піраміді міста Фіви. Автор скаржиться на невиховану і порочну молодь. П'ять тисячоліть минуло - а нічого не змінилося!



  Перший тест на ерудованість - гра "Літературний дев’ятий вал"
   6 клаc
(відповідати на тестові питання можуть
учні 6-11 класів)

                                     І тур
              Упізнай письменника з трьох спроб!

1 вал

1.    Цей письменник стверджував: "Я зробив людину  

    предметом свого поклоніння".

2.За свій нарис "Тайфун біля берегів Японії" він отримав перше місце в конкурсі та грошову винагороду — 25 доларів.

3.Він повернувся з Аляски без копійки в кишені, проте з численними сюжетами для майбутніх книжок. 

2 вал

1.Він вважав, що писати треба так, щоб словам було тісно, а думкам — просторо.

2.На дверях його будинку висіла табличка, на якій перед його прізвищем стояло слово "доктор", тому що він лікував не лише хво­роби, а передусім людські душі й серця.

3.Він підписував свої ранні твори псевдонімом "Антоша Чехонте". 

3 вал

1.Його твори Микола Гоголь назвав «книгою мудрості самого народу».

2.Своє ім'я і прізвище він зашифрував у псевдонімі Наві Волирк, яким підписував окремі свої твори.

3.Рядки з його творів стали крилатими висловами: «А Васька слушает да ест», «А вы, друзья, как ни садитесь, Все в музыканты не годитесь», «Да только воз и ныне там». 

4 вал

1.Цей письменник дуже шкодував, що немає садівників, які б доглядали людські душі.

2.Він вважав, що в кожній людині живе дитина — щира, відверта, добра, але дорослі забувають, як вони були маленькими і надають перевагу грошам, кар'єрі, владі.

3.Про письменника народилася легенда, що він спрямував літак високо в небо, до зірок, куди повернувся його герой. 

5 вал

1.«Я з честю підняв рукавичку, яку кинула мені доля, і переміг у битві з життям», — стверджував цей письменник.

2.На могильному пам'ятнику письменника зображені квіти мальви і чортополоху — національні символи його рідної Шотландії.

3.На знак особливої поваги і довіри жителі Самоа дали йому ім'я Тусітала — білий вождь-оповідач. 

6 вал

1. Цей письменник вважає, що ще з'явиться «хтось із доброю душею, хто зможе повернути нам невелику частку цивілізації».

2.Всесвітню славу письменнику принесли футурологічні твори «Марсіанські хроніки».

3.У робочому кабінеті цього письменника висить автомобільний номер F-451. 

7 вал

1.Письменник часто почувався трагічно самотнім серед людей, які не сприймали і не розуміли його.

2.В одній біографії його назвали «торговцем, памфлетистом, шпигуном».

3.День безчестя біля ганебного стовпа став днем тріумфу цього письменника. 

8 вал

1.«Робота — це моя життєва функція», — стверджував цей письменник. За день він, як правило, писав півтора друкованих аркуші, що становить 24 книжкові сторінки.

2.У бібліотеці цього письменника знаходився величезний глобус, розмережений густою сіткою різнокольорових ліній.

3.Його називали «пророком», «науковим генієм», «винахідником без майстерні», «супутником юності».
9 вал

1.Сучасники називали його «співцем доброти й милосердя, поборником гуманізму».

2.Письменник на собі випробував поневіряння своїх героїв, тих, на чию долю випала важка праця з дитинства, приниження, страх за майбутнє.

3.    Письменник стверджував, що Різдво — це «свято, що приносило, і приносить, і приноситиме добро». 

                                II тур

    Упізнай твір із трьох спроб!

   1 вал

1.Ідея написання цього твору дуже захопила письменника. Кожного дня він писав один розділ, а ввечері читав його своїм рідним.

2.Свій роман він назвав «Корабельний кухар». Видавцеві ця назва не сподобалася, і він вирішив замінити її на іншу.

3.Ідею написання твору підказала географічна карта острова. 

   2 вал

1. Цей твір у списку письменника значиться під номером 412.

2.Сучасники свідчать, що «друкарська фарба не встигла просохнути на перших екземплярах цього твору, як уже з'явилися його переробки і переклади».

3.Поштовхом до написання роману стала історія моряка Александра Селькірка, який провів на безлюдному острові 4 роки.

    3 вал

1.Над цим твором і усміхнешся, і посумуєш, а головне — обов'язково замислишся.

2.Цей твір — притча, повчальна алегорична оповідь, яка стала заповітом письменника людству. До твору письменник зробив малюнки, які й досі друкуються в усіх перевиданнях книжки.

3.Ця казка написана більше для дорослих, ніж для дітей. У ній розповідається про обов'язок і вірність, дружбу та любов, про нетер­пимість до зла. 

  4 вал

1.У цьому творі автор стверджує: «У кожної людини душа не повинна бути замкнена, — треба, щоб вона завжди зустрічалася зі своїми близькими, щоб мала співчуття до інших...»

2.Письменник утілив у цьому творі свою мрію про те, щоб усі люди з пошерхлими серцями та заскорузлими душами вмить перетворилися на добрих і чуйних.

3.Цей твір є яскравим прикладом різдвяної повісті, що має щасливий кінець.

  5 вал

1.Про твір можна сказати: «Така смішна, сумна історія».

2.Цим твором автор намагається лікувати суспільство від підла­бузництва, чиношанування, запопадливості як виявів внутрішнього рабства людини.

3.Назва цього твору є алегорією. Головний герой, як ящірка-ха- мелеон, постійно змінює свою точку зору, підлаштовуючись до обставин.

  6 вал

1.Цей твір уперше був опублікований у «Журналі виховання і розваги», розрахованому перш за все на юних читачів.

2.Для молоді герої твору — вічний приклад людяності, мужності й нездоланності.

3.Свій твір автор назвав географічно-пригодницьким романом. В основі сюжету — географічна помилка. Автор прагнув поглибити

знання європейців про природу, звичаї та проблеми Екваторіальної Африки.

   7 вал

1.Цей твір - нагадування про небезпеки, які чекають на людину, коли вона занадто захопиться перетворенням матеріального світу, забувши  космос душі.

2.У творі автор зображує жорстокість людей, які вирішують покінчити з усім, що має назву цивілізація. Поняття добро, краса, людяність для них не існують.

3.Письменник вірить, що й після атомної війни знайдеться хлопчик, який, затискаючи в кулачок шматок роздертого полотна, буде свято зберігати таку дорогу йому усмішку Мони Лізи.

  8 вал

1.У цьому творі автор доводить, що людина не має права капітулювати перед обставинами.

2.У центрі зображення — Північ. Вона допомагає виявити силу або слабкість, героїзм або боягузтво людини.

3.Автор у цьому творі стверджує: вижити зможе той, хто буде до кінця наполегливим, збереже людську сутність і любов до життя. 

  9 вал

1.У цьому творі засуджуються свавілля, насильство, несправедливі суспільні закони.

2.Герої твору зізнаються в страшних гріхах: кровопролитті, насильстві, підступності.

3.Та покараним виявився віслюк, що украв жмутик трави з чужого поля. Мораль твору: «...є гроші — маєш право, Немає — то під суд іди».
                                 III тур

  Упізнай літературного героя із трьох спроб!

1 вал

1.Цей герой — мужня, цілеспрямована, працьовита та відповідальна людина.

2.Він зазнавав величезних страждань, але його «не турбувала власна доля, злигодні та муки...».

3.Юнак був переконаний: «Якби на борту «Пілігрима» я знав усе, що належить знати справжньому морякові, скількох нещасть можна було б уникнути!»

2 вал

1.Цього героя дуже турбувало питання: що потрібно для щастя?

2.Він шукав сенс буття в далеких світах і зрозумів, що він зовсім поруч.

3.Героєві відкрилася проста істина: сенс життя в одній-єдиній квітці, у ковтку води, в тому, за що ти відповідаєш.

3 вал

1.Герой схожий на «дику  тварину, що іноді рикає і реве, а то й говорить».

2.Для нього гроші замінили всі інші життєві цінності.

3.Духи Різдва відкрили йому істинні цінності життя: любов, щедрість, родина; примусили його стати добрим товаришем, гарним господарем, щедрою людиною. 

4 вал

1.Цей герой — символ людської витримки, мужності та оптимізму.

2.Дехто бачив у ньому розгніваного духа, який говорить громом і вбиває на далекій відстані, навіть не махнувши рукою.

3.Щоденна невтомна праця допомогла йому перетворити «острів Розпуки» на «острів Надії» та залишитися Людиною.

5 вал

1.Цей герой викликає у персонажів твору різне ставлення до себе: захоплення і страх, довіру та підозру, відразу й жаль.

2.«Замолоду він добре вчився і, як схоче, може говорити, мов з книжки читає. А що вже хоробрий — лев проти нього ніщо!»

3.Найбільша життєва цінність цього героя — золото, заради якого він іде на обман і криваві злочини. Поруч з ним завжди папуга, який постійно нагадує про найбільшу пристрасть свого господаря: «Піастри! Піастри! Піастри!» 

6 вал

1.«Це був гарний хлопець, високий на зріст, бездоганно збудований... На вигляд йому було років двадцять шість».

2.Герой виявив себе дуже здібним учнем, був завжди веселим і ретельним. Його чесність і щирість вражали.

3.Він був вірним слугою, добрим товаришем, надійним помічником. 

7 вал

1.Цей герой — справжнє чудо сили, мужності, винахідливості та відданості.

2.Він здійснював героїчні вчинки, тому що ні за яких умов не міг залишити в біді своїх друзів.

3.Автор дав йому ім'я міфологічного героя. 

8 вал

1.Герой поводить себе, мов очманілий, бо готовий принизити будь-яку просту людину у власних інтересах.

2.Він дуже боїться помилитися. Від страху його кидає то в жар, то в холод.

3.Він безсоромно й докорінно змінює свою точку зору на те саме явище по декілька разів на хвилину: «Собака — ніжна тварина», «Собаку знищити треба». 

9 вал 

1.Герой — сильна, незламна і мужня людина-переможець, яка не кориться обставинам, не відступає, не опускає руки і в результаті до­бивається свого.

2.Хижі звірі сприймають його як «дивну істоту на двох ногах», яка «стане дряпатись і кусатись».

3.У боротьбі за життя герой на деякий час утратив людську зов­нішність. Він переміг смерть, тому що безмежно любив життя. 

                 




4 коментарі: