Зворотній зв'язок

5 клас


   




 
Контрольна робота "Людина і природа"


Контрольна робота за тему: «Світ дитинства»






Контрольна робота за темою Сила творчої уяви
Варіант I
Рівень 1
1. Прообразом Аліси в книзі Л. Керролла «Аліса в Країні Див» стала:
 А) донька Льюїса Керролла; Б) сестра священика;
 В) племінниця письменника; Г) дочка ректора.
2. Аліса потрапила в Країну Див, тому що…:  
А) туди її запросив Капелюшник;
Б) побігла за Білим Кроликом;  В) випадково упала в яму; Г) вночі її викрав Шалений Заєць.
3. Аліса, розгубившись, так розплакалась, що:
А) Королева розсердилася й наказала її покарати;  Б)          затопила сльозами всю Країну Див; В) позбігалися всі мешканці країни;  Г) утворилося озеро сліз.
4. У вірші М. І. Цвєтаєвої «Книги в червоній палітурці» згадується композитор:
А) Штраус;  Б) Гріг; В) Бах;  Г) Шопен.
5. У вірші М. І. Цвєтаєвої «Книги в червоній палітурці» згадується відомий філософ:
А) Діоген;    Б) Платон;   В) Аристотель; Г) Сократ.
6. Основна тема вірша «Книги в червоній палітурці»  - це любов до…
А) сестри;
Б) природи;  В) читання;  Г) життя

Рівень 2
1. Вгадай героя за цитатою.
1(?)…почервоніла з люті і, хижо блимнувши очима, вереснула:
—    Відтяти їй голову! Відтя...

2. Він дуже поспішав і бурмотів сам до себе:
- Ой, Герцогиня!Ой-ой,Герцогиня! Вона ж оскаженіє,коли я змушу її чекати!

3. - Може, ви зараз так і не думаєте, - сказала Аліса. - Та коли вам прийде пора обертатися на лялечку (а це, ви знаєте, неминуче), а тоді на метелика, то вам, напевно, буде якось трохи дивно...
- Аж ніяк! – сказала (?)…..

Рівень 3
1. Знайдіть відповідники — героїв та портрет.
1.  Сонько-Гризун                    а) неуважні, боязкі;
2.  Королева                              б) спокійний, байдужий до того, що з ним роблять;
3. Чеширський Кіт                   в) розумні, начитані, майстри своєї справи;           
4. Садівники                              г) гнівна, дратівлива, груба, жорстока;
                                                д) спокійний, незалежний, із почуттям власної
2. Встановіть послідовність подій твору.
А. Аліса зменшилася
Б. Аліса побігла за кроликом
В. Аліса познайомилася з Королевою
Г. Аліса заснула
Д. Аліса думає, на кого з подруг вона схожа

Рівень 4
Виконайте  одне завдання на вибір.
1. Висловіть міркування про роль книги, мистецтва в житті людини, наведіть приклади з художньої літератури та власного досвіду.
2. На прикладі казки про Алісу напишіть міні- твір на тему:”Дива бувають чи ні?”
3. Мої найулюбленіші епізоди казки “Аліса в Країні Див”.

Варіант II
Рівень 1
1. Чеширський Кіт знаменитий: 
А) здатністю раптово з'являтися й зникати;
 Б) своєю волелюбністю; В) своєю іронічністю, насмішкуватістю;   Г) своєю усмішкою.
2. Автор «Аліси в Країні Див» був: 
А) біологом й істориком; Б) фізиком і мовознавцем;  В) математиком і літератором;  Г) географом і письменником.
3. Аліса, щоб побачити дива підземного царства, захотіла стягатися й розтя­гатися до потрібних розмірів, як: 
А) гумка;        Б) підзорна труба;   В) велика пружина;  Г) циркуль.
4. У вірші «Книги в червоній палітурці»  дитинство порівнюється з:
А) раєм;
 Б) літом; В) ранком; Г) піснею
5. В поезії Марини Цвєтаєвої згадуються персонажі творів: А) О. Пушкіна;
Б) Г.К. Андерсена;  В) Марка Твена; Г) О. Уайльда
6. Від кого у Марини Цвєтаєвої зародилась пристрасть до книг?
А) від сестри;
Б) від батька; В) від матері; Г) від бабусі

Рівень 2
1. Вгадай героя за цитатою.
1(?)…почервоніла з люті і, хижо блимнувши очима, вереснула:
—    Відтяти їй голову! Відтя...

2. Він дуже поспішав і бурмотів сам до себе:
- Ой, Герцогиня!Ой-ой,Герцогиня! Вона ж оскаженіє,коли я змушу її чекати!

3. - Може, ви зараз так і не думаєте, - сказала Аліса. - Та коли вам прийде пора обертатися на лялечку (а це, ви знаєте, неминуче), а тоді на метелика, то вам, напевно, буде якось трохи дивно...
- Аж ніяк! – сказала (?)…..

Рівень 3
1. Встановіть відповідність між героями та назвами творів.
1. Принц                                      А. «Аліса в Країні Див»
2. Сова                                          Б. «Книги в червоній палітурці»
3. Кішечка
4. Жебрак
5. Королева

2. Встановіть послідовність подій твору.
А. Аліса зменшилася
Б. Аліса побігла за кроликом
В. Аліса познайомилася з Королевою
Г. Аліса заснула
Д. Аліса думає, на кого з подруг вона схожа

Рівень 4
Виконайте  одне завдання на вибір.
1. Висловіть міркування про роль книги, мистецтва в житті людини, наведіть приклади з художньої літератури та власного досвіду.
2. На прикладі казки про Алісу напишіть міні- твір на тему:”Дива бувають чи ні?”
3. Мої найулюбленіші епізоди казки “Аліса в Країні Див”.  


                                                 Дорогі п'ятикласники!
Цей тест допоможе вам визначити, чи уважно ви читали казку
Г.К. Андерсена "Снігова королева"
1. У якій країні жила С нігова Королева?
1) Данія; 2) Лапландія;
3) Чехія; 4) Норвегія.
2. Ким був насправді Кай для Герди?
1) Рідним братом; 2) знайомим;
3) названим братом; 4) племінником.
3. До кого першого потрапила Герда, шукаючи Кая?
1) До жінки, яка вміла чаклувати;
2) до маленької розбійниці;
3) до фінки;
4) до принца з принцесою.
4. Хто розповів Герді, де знаходиться Кай?
1) Північний олень; 2) лисиця;
3) розбійниці; 4) лісові голуби.
5. Про що просив північний олень фінку?
1) Щоб нагодувала та напоїла Герду;
2) щоб дала їй силу 12 богатирів;
3) щоб врятувала від холоду;
4) щоб дала шубу та рукавички.
6. Яке слово загадала скласти С нігова Королева Каю?
1) Кохання; 2) бабуся;
3) вічність; 4) друзі.
7. Що спричинило перетворення злого Кая на доброго?
1) Теплі сльози Герди; 2) цукерка;
3) поцілунок; 4) добра фея.
8. Якою мовою розмовляли між собою Герда і ворон?
1) А нглійською; 2) мовою жестів;
3) людською; 4) мовою птахів.
9. Про що мріє Герда у своїх снах?
1) Про те, щоб Кай з бабусею помирилися;
2) про гарну нову сукню;
3) про те, щоб Кай подарував їй багато троянд;
4) про повернення Кая.
10. Що спільного у зовнішності Герди і маленької розбійниці?
11. Що росте на межі царства С нігової Королеви?
1) Троянди; 2) глухий ліс;
3) кущ із ягодами; 4) високе дерево.
12. Якою рисою характеру відзначався Кай після зустрічі зі Сніговою Королевою?
1) Доброзичливість; 2) ввічливість; 3) егоїзм; 4) впертість.



Контрольна робота. Фольклор. Народна казка

 Фольклор. Народна казка.

варіант
Рівень 1
1.Короткий влучний вислів що має повчальний зміст-це:
а) прислів'я,б) приказка,в) загадка?
2.Казка «Фарбований шакал» належить :
а) арабському;б) індійському;в) німецькому народові?
3.Фольклор-це:
а) народні перекази,в яких утілена мудрість народу;
б) наука про усну народну творчість;
в) уявлення про природу та зв'язки з нею?
4.Створінням самого бога Брахмана називав себе:
 а) шакал Чандарава,б) Синдбад-мореплавець,в) зла удовина донька?-
5.Синбад потрапив на острів,на якому жили:
а) мавпи;б) людожери;в) тигри?
6. Брати Грімм – це:
а) фольклористи, збирачі народних казок;
б) археологи;
в) збирачі старовинних фотографій.  

Рівень 2
1.Розподілити казки за тими  країнами, з яких вони до нас прийшли.
                                          
Країна
Казка
Індія
Китай
Японія
Україна
Народи Сходу
«Фарбований лис»
«Іссумбосі, або Хлопчик-мізинчик»
«Пензлик Маляна»
 «Синдбад-мореплавець»
«Фарбований Шакал»
«Момотаро або Хлопчик-Персик»

2.  З якої казки ці речення?
   1. Це чарівний пензлик, - сказав дідусь.                        
   2.  ріс як на дріжджах…….                                                                                     
   3. як же обурив нас цей пройдисвіт!                               
   4. Відпустіть мене в столицю шукати кращої долі..     
   5.  незабаром підійшли до величезного будинку з високою брамою…           
3. Випишіть лише  ті слова,які характеризують пані Метелицю: потворна,стара,добра,привітна,красива,зла,справедлива,ввічлива.

Рівень 3
1.  Встанови відповідність і напиши правильне прислів'я. 
                  1) Доброму всюди                          1) легко зробити
                  2) У гостях добре,                           2) не візьметься
           3) Уперта праця                               3)   до оселедця  
           4)  І за холодну воду                       4) добре
           5) Легко говорити, та не так           5 ) а вдома краще
                                                             
2.Встановіть правильну послідовність подій  казки «Синдбад-мореплавець»
-Людожер з'їв капітана
-Синдбад вирушає в подорож;
-Товариші будують плоти;
-Синдбад рятується від гадюки;
-Синдбад та його друзі у відчаї;
-Синбад повертається додому.
Рівень 4
 Написати твір-мініатюру ( 1 питання на вибір)
1. Яка праця, така й плата (за мотивами казки «Пані Метелиця»).
2.Улюблений герой народної казки (за вивченими казками)                               


II варіант
Рівень 1
1.Короткий влучний вислів що має повчальний зміст-це:
а) прислів'я,б) приказка,в) загадка?
2.Казка «Фарбований шакал» належить :
а) арабському;б) індійському;в) німецькому народові?
3.Фольклор-це:
а) народні перекази,в яких утілена мудрість народу;
б) наука про усну народну творчість;
в) уявлення про природу та зв'язки з нею?
4.Створінням самого бога Брахмана називав себе:
 а) шакал Чандарава,б) Синдбад-мореплавець,в) зла удовина донька?-
5.Синбад потрапив на острів,на якому жили:
а) мавпи;б) людожери;в) тигри?
6. Брати Грімм – це:
а) фольклористи, збирачі народних казок;
б) археологи;
в) збирачі старовинних фотографій.  

Рівень 2
1.Розподілити казки за тими  країнами, з яких вони до нас прийшли.
                                         
Країна
Казка
Індія
Китай
Японія
Україна
Народи Сходу
«Фарбований лис»
«Іссумбосі, або Хлопчик-мізинчик»
«Пензлик Маляна»
 «Синдбад-мореплавець»
«Фарбований Шакал»
«Момотаро або Хлопчик-Персик»

2.    З якої казки ці речення?
1. За мить на воді гойдався великий корабель. Імператор, його дружина, принци та принцеси й усі царедворці посідали на корабель
 2. Я взяв шматок дерева, плаский та широкий, і прив’язав його собі до ніг, другий   шматок прив’язав до лівого боку, а третій до правого.
 3. Давно колись жили собі чоловік і жінка, та не було в них дітей.
 4. «Хіба коли бідний, то й малювати не дозволяється?»
 5. Він вискочивз-за пояса дівчини і замахнувся мечем-голкою.

3. Випишіть лише ті слова, які характеризують Синбада-мореплавця: злий,мужній,потворний,милосердний,винахідливий,боягуз,красивий,сміливий.

Рівень 3
1.  Встанови відповідність і напиши првильне прислів'я                                              
     1) Хочеш бути щасливим                 1) багатства
      2)  Хто зле робить,                            2) той більше хоче
      3) Щастя дорожче                             3) то не будь лінивим
      4) Хто більше має                              4) тому і щастить
 5) Хто добре працює                       5) той все собі шкодит
2. Встановіть правильну послідовність подій казки «Пані Метелиця»
-Бідна падчірка в домі Метелиці;
-Загублений починок;
-Допомога бідній дівчинки яблунці та печі;
-Казан смоли для лінивої дівчини;
-Золотий дощ нагороди.
Рівень 4
 Написати твір-мініатюру ( 1 питання на вибір)
1. Яка праця, така й плата (за мотивами казки «Пані Метелиця»).
2.Улюблений герой народної казки (за вивченими казками )      




1 коментар: