Всі
ми звикли до звичайного способу зацікавити книгою з книжкової виставки. Це, коли
книги красиво стоять на поличках. Але заразз'являються все нові і нові форми
роботи в бібліотеках. Спочатку це були віртуальні виставки, а тепер - це буктрейлер. Що ж це
таке?
З англійської book - це книга, trailer - тягач, причіп,
призначений для перевезення вантажів. Дослівний переклад: тягнути книгу на
причепі. А простіше кажучи, буктрейлер - це короткий відеоролик за мотивами
книги, кліп по книзі. Основне його завдання - яскраво і образно розповісти про
книгу, зацікавити, заінтригувати читача, спонукати до читання.
За кордоном буктрейлери з'явилися в 2002 році,
а популярність здобули з розвитком YouTube та його аналогів. Вперше на публіці ролик
був показаний в 2003 році. Це був буктрейлер до десятого романа вампірської
саги Крістін Фіхан «Темна симфонія». Тоді це більше нагадувало музичний кліп,
ніж ефективну атаку на свідомість споживача. Зараз в США над створенням
буктрейлерів працюють провідні кіностудії. В Росію та Україну цей спосіб
просування книги прийшов у 2009 році, але залишається швидше екзотичною
заморською новинкою, ніж актуальним способом просування книг.
Першими просувати буктрейлери стали книжні
видавництва, побачивши в цьому ресурсі новий інструмент для книжкового бізнесу
(в Україні це видавництво «Грані Т»). Потім цю ідею підхопили бібліотекарі.
Проводяться конкурси буктрейлерів. У Херсоні у вересні 2012 проводився конкурс
на кращий буктрейлер серед бібліотек Херсонської ЦБС.
Дітей
частенько залучають до створення буктрейлерів. Судячи з їх якості та дитячої
фантазії, їм це явно приносить велике задоволення.
На сьогоднішній день жанр буктрейлера зробив
великий крок вперед. Із звичайних презентацій в стилі Power Point він перетворився на справжнє мистецтво. Як
же створити буктрейлер? Нічого складного, потрібно лише виконати кілька
порад.
Шість
кроків для створення буктрейлера
1. Вибір книги для реклами. Мотивацій у виборі
книг для створення буктрейлера може бути безліч. Це - реклама нових книг,
просування книг-ювілярів, створення буктрейлерів, приурочених до дат і подій, є
навіть буктрейлера книжкових виставок.
2. Створення сценарію до буктрейлера
(продумати сюжет і написати текст). Сюжет - це основа Вашого відеоролика, те, з
чого він буде складатися. Важливо внести інтригу і вибудувати сюжет таким
чином, щоб читачеві неодмінно захотілося дізнатися, що ж буде далі. А дізнатися
це можна, лише прочитавши книгу. Тому до написання тексту сценарію потрібно
підходити особливо ретельно.
Увага! Відеоролик не повинен бути довгим, не
більше 3-4 хвилин, так як це оптимальний час, щоб утримати увагу глядача -
потенційного читача.
3. Наступний етап роботи - добрати матеріали для
відеоряду. Для буктрейлера можна підібрати малюнки, відсканувати ілюстрації
книги, зняти власне відео або знайти
потрібне в мережі Інтернет (пам'ятаємо про авторське право!). Завантажені відеофайли потрібно конвертувати
у формат avi. Для цього можна використати безкоштовну універсальну програму для
конвертування файлів відео, аудіо та зображень Format Factory. За необхідності
її можна завантажити з Інтернету (http://www.pcfreetime.com).
4.
Записати озвучений текст, якщо це передбачено за сценарієм. Для запису і
редагування звуку можна використовувати програму Sound Forge.
5. Для роботи з відео потрібно вибрати
програму. Для початківців можна використовувати програму Windows Movie Maker. Ця програма є на всіх
ПК, так як входить в пакет Microsoft Windows. Програма Movie Maker здатна брати і обробляти відеофайли з
цифрової відеокамери, створювати із зображень слайд-шоу, додавати до відео
заготовки, титри, звук, вирізати необхідні фрагменти і склеювати їх, створюючи
при цьому ефектні переходи від фрагмента до фрагмента. Широко використовується
для створення кліпів, відеопрезентацій та обробки аматорського відео.
6. Заключний етап - відеомонтаж. Вирізати /
склеїти кілька фрагментів відео, додати звукову доріжку, змінити розмір відео,
накласти ефекти, переходи.
В
результаті буктрейлер можна рекламувати в Інтернеті, блогах, на форумах, у
популярних соціальних мережах.
Чи можливо зацікавити читанням через
буктрейлери - велике питання. Але вхопитися за цю ниточку все ж варто. Адже це
наша спільна справа - пробуджувати інтерес і любов до Книг. Ось і я вирішила спробувати свої сили в цьому новому
жанрі. Пропоную вашій увазі буктрейлер на книгу О. Гріна "Пурпурові
вітрила".
Немає коментарів:
Дописати коментар