Зворотній зв'язок

Літературна гра "Дев'ятий вал"

  І тур
                         Упізнай письменника з трьох спроб!
1 вал
1. Цей письменник стверджував: "Я зробив людину  
предметом свого поклоніння".
2. За свій нарис "Тайфун біля берегів Японії" він отримав перше місце в конкурсі та грошову винагороду — 25 доларів.
3. Він повернувся з Аляски без копійки в кишені, проте з численними сюжетами для майбутніх книжок.
2 вал
1. Він вважав, що писати треба так, щоб словам було тісно, а думкам — просторо.
2. На дверях його будинку висіла табличка, на якій перед його прізвищем стояло слово "доктор", тому що він лікував не лише хво­роби, а передусім людські душі й серця.
3. Він підписував свої ранні твори псевдонімом "Антоша Чехонте".
3 вал
1. Його твори Микола Гоголь назвав «книгою мудрості самого народу».
2. Своє ім'я і прізвище він зашифрував у псевдонімі Наві Волирк, яким підписував окремі свої твори.
3. Рядки з його творів стали крилатими висловами: «А Васька слушает да ест», «А вы, друзья, как ни садитесь, Все в музыканты не годитесь», «Да только воз и ныне там».
4 вал
1. Цей письменник дуже шкодував, що немає садівників, які б доглядали людські душі.
2. Він вважав, що в кожній людині живе дитина — щира, відверта, добра, але дорослі забувають, як вони були маленькими і надають перевагу грошам, кар'єрі, владі.
3. Про письменника народилася легенда, що він спрямував літак високо в небо, до зірок, куди повернувся його герой.
5 вал
1. «Я з честю підняв рукавичку, яку кинула мені доля, і переміг у битві з життям», — стверджував цей письменник.
2. На могильному пам'ятнику письменника зображені квіти мальви і чортополоху — національні символи його рідної Шотландії.
3. На знак особливої поваги і довіри жителі Самоа дали йому ім'я Тусітала — білий вождь-оповідач.
6 вал
1. Цей письменник вважає, що ще з'явиться «хтось із доброю душею, хто зможе повернути нам невелику частку цивілізації».
2. Всесвітню славу письменнику принесли футурологічні твори «Марсіанські хроніки».
3. У робочому кабінеті цього письменника висить автомобільний номер F-451.
7 вал
1. Письменник часто почувався трагічно самотнім серед людей, які не сприймали і не розуміли його.
2. В одній біографії його назвали «торговцем, памфлетистом, шпигуном».
3. День безчестя біля ганебного стовпа став днем тріумфу цього письменника.
8 вал
1. «Робота — це моя життєва функція», — стверджував цей письменник. За день він, як правило, писав півтора друкованих аркуші, що становить 24 книжкові сторінки.
2. У бібліотеці цього письменника знаходився величезний глобус, розмережений густою сіткою різнокольорових ліній.
3. Його називали «пророком», «науковим генієм», «винахідником без майстерні», «супутником юності».
9 вал
1. Сучасники називали його «співцем доброти й милосердя, поборником гуманізму».
2. Письменник на собі випробував поневіряння своїх героїв, тих, на чию долю випала важка праця з дитинства, приниження, страх за майбутнє.
3. Письменник стверджував, що Різдво — це «свято, що приносило, і приносить, і приноситиме добро».
II тур
    Упізнай твір із трьох спроб!
   1 вал
1. Ідея написання цього твору дуже захопила письменника. Кожного дня він писав один розділ, а ввечері читав його своїм рідним.
2. Свій роман він назвав «Корабельний кухар». Видавцеві ця назва не сподобалася, і він вирішив замінити її на іншу.
3. Ідею написання твору підказала географічна карта острова.
   2 вал
1. Цей твір у списку письменника значиться під номером 412.
2. Сучасники свідчать, що «друкарська фарба не встигла просохнути на перших екземплярах цього твору, як уже з'явилися його переробки і переклади».
3. Поштовхом до написання роману стала історія моряка Александра Селькірка, який провів на безлюдному острові 4 роки.
    3 вал
1. Над цим твором і усміхнешся, і посумуєш, а головне — обов'язково замислишся.
2. Цей твір — притча, повчальна алегорична оповідь, яка стала заповітом письменника людству. До твору письменник зробив малюнки, які й досі друкуються в усіх перевиданнях книжки.
3. Ця казка написана більше для дорослих, ніж для дітей. У ній розповідається про обов'язок і вірність, дружбу та любов, про нетер­пимість до зла.
  4 вал
1. У цьому творі автор стверджує: «У кожної людини душа не повинна бути замкнена, — треба, щоб вона завжди зустрічалася зі своїми близькими, щоб мала співчуття до інших...»
2. Письменник утілив у цьому творі свою мрію про те, щоб усі люди з пошерхлими серцями та заскорузлими душами вмить перетворилися на добрих і чуйних.
3. Цей твір є яскравим прикладом різдвяної повісті, що має щасливий кінець.
  5 вал
1. Про твір можна сказати: «Така смішна, сумна історія».
2. Цим твором автор намагається лікувати суспільство від підла­бузництва, чиношанування, запопадливості як виявів внутрішнього рабства людини.
3. Назва цього твору є алегорією. Головний герой, як ящірка-ха- мелеон, постійно змінює свою точку зору, підлаштовуючись до обставин.
  6 вал
1. Цей твір уперше був опублікований у «Журналі виховання і розваги», розрахованому перш за все на юних читачів.
2. Для молоді герої твору — вічний приклад людяності, мужності й нездоланності.
3. Свій твір автор назвав географічно-пригодницьким романом. В основі сюжету — географічна помилка. Автор прагнув поглибити
знання європейців про природу, звичаї та проблеми Екваторіальної Африки.
   7 вал
1. Цей твір - нагадування про небезпеки, які чекають на людину, коли вона занадто захопиться перетворенням матеріального світу, забувши  космос душі.
2. У творі автор зображує жорстокість людей, які вирішують покінчити з усім, що має назву цивілізація. Поняття добро, краса, людяність для них не існують.
3. Письменник вірить, що й після атомної війни знайдеться хлопчик, який, затискаючи в кулачок шматок роздертого полотна, буде свято зберігати таку дорогу йому усмішку Мони Лізи.
  8 вал
1. У цьому творі автор доводить, що людина не має права капітулювати перед обставинами.
2. У центрі зображення — Північ. Вона допомагає виявити силу або слабкість, героїзм або боягузтво людини.
3. Автор у цьому творі стверджує: вижити зможе той, хто буде до кінця наполегливим, збереже людську сутність і любов до життя.
  9 вал
1. У цьому творі засуджуються свавілля, насильство, несправедливі суспільні закони.
2. Герої твору зізнаються в страшних гріхах: кровопролитті, насильстві, підступності.
3. Та покараним виявився віслюк, що украв жмутик трави з чужого поля. Мораль твору: «...є гроші — маєш право, Немає — то під суд іди».
III тур
  Упізнай літературного героя із трьох спроб!
1 вал
1. Цей герой — мужня, цілеспрямована, працьовита та відповідальна людина.
2. Він зазнавав величезних страждань, але його «не турбувала власна доля, злигодні та муки...».
3. Юнак був переконаний: «Якби на борту «Пілігрима» я знав усе, що належить знати справжньому морякові, скількох нещасть можна було б уникнути!»
2 вал
1. Цього героя дуже турбувало питання: що потрібно для щастя?
2. Він шукав сенс буття в далеких світах і зрозумів, що він зовсім поруч.
3. Героєві відкрилася проста істина: сенс життя в одній-єдиній квітці, у ковтку води, в тому, за що ти відповідаєш.
3 вал
1. Герой схожий на «дику  тварину, що іноді рикає і реве, а то й говорить».
2. Для нього гроші замінили всі інші життєві цінності.
3. Духи Різдва відкрили йому істинні цінності життя: любов, щедрість, родина; примусили його стати добрим товаришем, гарним господарем, щедрою людиною.
4 вал
1. Цей герой — символ людської витримки, мужності та оптимізму.
2. Дехто бачив у ньому розгніваного духа, який говорить громом і вбиває на далекій відстані, навіть не махнувши рукою.
3. Щоденна невтомна праця допомогла йому перетворити «острів Розпуки» на «острів Надії» та залишитися Людиною.
5 вал
1. Цей герой викликає у персонажів твору різне ставлення до себе: захоплення і страх, довіру та підозру, відразу й жаль.
2. «Замолоду він добре вчився і, як схоче, може говорити, мов з книжки читає. А що вже хоробрий — лев проти нього ніщо!»
3. Найбільша життєва цінність цього героя — золото, заради якого він іде на обман і криваві злочини. Поруч з ним завжди папуга, який постійно нагадує про найбільшу пристрасть свого господаря: «Піастри! Піастри! Піастри!»
6 вал
1. «Це був гарний хлопець, високий на зріст, бездоганно збудований... На вигляд йому було років двадцять шість».
2. Герой виявив себе дуже здібним учнем, був завжди веселим і ретельним. Його чесність і щирість вражали.
3. Він був вірним слугою, добрим товаришем, надійним помічником.
7 вал
1. Цей герой — справжнє чудо сили, мужності, винахідливості та відданості.
2. Він здійснював героїчні вчинки, тому що ні за яких умов не міг залишити в біді своїх друзів.
3. Автор дав йому ім'я міфологічного героя.
8 вал
1. Герой поводить себе, мов очманілий, бо готовий принизити будь-яку просту людину у власних інтересах.
2. Він дуже боїться помилитися. Від страху його кидає то в жар, то в холод.
3. Він безсоромно й докорінно змінює свою точку зору на те саме явище по декілька разів на хвилину: «Собака — ніжна тварина», «Собаку знищити треба».
9 вал
1. Герой — сильна, незламна і мужня людина-переможець, яка не кориться обставинам, не відступає, не опускає руки і в результаті до­бивається свого.
2. Хижі звірі сприймають його як «дивну істоту на двох ногах», яка «стане дряпатись і кусатись».
3. У боротьбі за життя герой на деякий час утратив людську зов­нішність. Він переміг смерть, тому що безмежно любив життя.

Немає коментарів:

Дописати коментар