І тур
Упізнай письменника з трьох
спроб!
1 вал
1. Цей письменник стверджував: "Я зробив
людину
предметом свого поклоніння".
2. За
свій нарис "Тайфун біля берегів Японії" він отримав перше місце в конкурсі та
грошову винагороду — 25 доларів.
3. Він
повернувся з Аляски без копійки в кишені, проте з численними сюжетами для
майбутніх книжок.
2 вал
1. Він
вважав, що писати треба так, щоб словам було тісно, а думкам — просторо.
2. На
дверях його будинку висіла табличка, на якій перед його прізвищем стояло слово
"доктор", тому що він лікував не лише хвороби, а передусім людські душі й
серця.
3. Він
підписував свої ранні твори псевдонімом "Антоша Чехонте".
3 вал
1. Його
твори Микола Гоголь назвав «книгою мудрості самого народу».
2. Своє
ім'я і прізвище він зашифрував у псевдонімі Наві Волирк, яким підписував окремі
свої твори.
3. Рядки
з його творів стали крилатими висловами: «А Васька слушает да ест», «А вы,
друзья, как ни садитесь, Все в музыканты не годитесь», «Да только воз и ныне
там».
4 вал
1. Цей
письменник дуже шкодував, що немає садівників, які б доглядали людські душі.
2. Він
вважав, що в кожній людині живе дитина — щира, відверта, добра, але дорослі
забувають, як вони були маленькими і надають перевагу грошам, кар'єрі, владі.
3. Про
письменника народилася легенда, що він спрямував літак високо в небо, до зірок,
куди повернувся його герой.
5 вал
1. «Я з
честю підняв рукавичку, яку кинула мені доля, і переміг у битві з життям», —
стверджував цей письменник.
2. На
могильному пам'ятнику письменника зображені квіти мальви і чортополоху —
національні символи його рідної Шотландії.
3. На
знак особливої поваги і довіри жителі Самоа дали йому ім'я Тусітала — білий
вождь-оповідач.
6 вал
1. Цей
письменник вважає, що ще з'явиться «хтось із доброю душею, хто зможе повернути
нам невелику частку цивілізації».
2. Всесвітню
славу письменнику принесли футурологічні твори «Марсіанські хроніки».
3. У
робочому кабінеті цього письменника висить автомобільний номер F-451.
7 вал
1. Письменник
часто почувався трагічно самотнім серед людей, які не сприймали і не розуміли
його.
2. В
одній біографії його назвали «торговцем, памфлетистом, шпигуном».
3. День
безчестя біля ганебного стовпа став днем тріумфу цього письменника.
8 вал
1. «Робота
— це моя життєва функція», — стверджував цей письменник. За день він, як
правило, писав півтора друкованих аркуші, що становить 24 книжкові сторінки.
2. У
бібліотеці цього письменника знаходився величезний глобус, розмережений густою
сіткою різнокольорових ліній.
3. Його
називали «пророком», «науковим генієм», «винахідником без майстерні»,
«супутником юності».
9 вал
1. Сучасники
називали його «співцем доброти й милосердя, поборником гуманізму».
2. Письменник
на собі випробував поневіряння своїх героїв, тих, на чию долю випала важка
праця з дитинства, приниження, страх за майбутнє.
3. Письменник стверджував, що Різдво — це
«свято, що приносило, і приносить, і приноситиме добро».
II тур
Упізнай твір із трьох спроб!
1 вал
1. Ідея
написання цього твору дуже захопила письменника. Кожного дня він писав один
розділ, а ввечері читав його своїм рідним.
2. Свій
роман він назвав «Корабельний кухар». Видавцеві ця назва не сподобалася, і він
вирішив замінити її на іншу.
3. Ідею
написання твору підказала географічна карта острова.
2 вал
1. Цей
твір у списку письменника значиться під номером 412.
2. Сучасники
свідчать, що «друкарська фарба не встигла просохнути на перших екземплярах
цього твору, як уже з'явилися його переробки і переклади».
3. Поштовхом
до написання роману стала історія моряка Александра Селькірка, який провів на
безлюдному острові 4 роки.
3 вал
1. Над
цим твором і усміхнешся, і посумуєш, а головне — обов'язково замислишся.
2. Цей
твір — притча, повчальна алегорична оповідь, яка стала заповітом письменника
людству. До твору письменник зробив малюнки, які й досі друкуються в усіх
перевиданнях книжки.
3. Ця
казка написана більше для дорослих, ніж для дітей. У ній розповідається про
обов'язок і вірність, дружбу та любов, про нетерпимість до зла.
4 вал
1. У
цьому творі автор стверджує: «У кожної людини душа не повинна бути замкнена, —
треба, щоб вона завжди зустрічалася зі своїми близькими, щоб мала співчуття до
інших...»
2. Письменник
утілив у цьому творі свою мрію про те, щоб усі люди з пошерхлими серцями та
заскорузлими душами вмить перетворилися на добрих і чуйних.
3. Цей твір
є яскравим прикладом різдвяної повісті, що має щасливий кінець.
5 вал
1. Про
твір можна сказати: «Така смішна, сумна історія».
2. Цим
твором автор намагається лікувати суспільство від підлабузництва, чиношанування,
запопадливості як виявів внутрішнього рабства людини.
3. Назва
цього твору є алегорією. Головний герой, як ящірка-ха- мелеон, постійно змінює
свою точку зору, підлаштовуючись до обставин.
6 вал
1. Цей
твір уперше був опублікований у «Журналі виховання і розваги», розрахованому
перш за все на юних читачів.
2. Для
молоді герої твору — вічний приклад людяності, мужності й нездоланності.
3. Свій
твір автор назвав географічно-пригодницьким романом. В основі сюжету —
географічна помилка. Автор прагнув поглибити
знання
європейців про природу, звичаї та проблеми Екваторіальної Африки.
7 вал
1. Цей
твір - нагадування про небезпеки, які чекають на людину, коли вона занадто
захопиться перетворенням матеріального світу, забувши космос душі.
2. У
творі автор зображує жорстокість людей, які вирішують покінчити з усім, що має
назву цивілізація. Поняття добро, краса, людяність для них не існують.
3. Письменник
вірить, що й після атомної війни знайдеться хлопчик, який, затискаючи в кулачок
шматок роздертого полотна, буде свято зберігати таку дорогу йому усмішку Мони
Лізи.
8 вал
1. У
цьому творі автор доводить, що людина не має права капітулювати перед
обставинами.
2. У центрі
зображення — Північ. Вона допомагає виявити силу або слабкість, героїзм або
боягузтво людини.
3. Автор
у цьому творі стверджує: вижити зможе той, хто буде до кінця наполегливим,
збереже людську сутність і любов до життя.
9 вал
1. У
цьому творі засуджуються свавілля, насильство, несправедливі суспільні закони.
2. Герої
твору зізнаються в страшних гріхах: кровопролитті, насильстві, підступності.
3. Та
покараним виявився віслюк, що украв жмутик трави з чужого поля. Мораль твору:
«...є гроші — маєш право, Немає — то під суд іди».
III тур
Упізнай літературного героя із трьох спроб!
1 вал
1. Цей
герой — мужня, цілеспрямована, працьовита та відповідальна людина.
2. Він
зазнавав величезних страждань, але його «не турбувала власна доля, злигодні та
муки...».
3. Юнак
був переконаний: «Якби на борту «Пілігрима» я знав усе, що належить знати
справжньому морякові, скількох нещасть можна було б уникнути!»
2 вал
1. Цього
героя дуже турбувало питання: що потрібно для щастя?
2. Він
шукав сенс буття в далеких світах і зрозумів, що він зовсім поруч.
3. Героєві
відкрилася проста істина: сенс життя в одній-єдиній квітці, у ковтку води, в
тому, за що ти відповідаєш.
3 вал
1. Герой
схожий на «дику тварину, що іноді рикає
і реве, а то й говорить».
2. Для
нього гроші замінили всі інші життєві цінності.
3. Духи
Різдва відкрили йому істинні цінності життя: любов, щедрість, родина; примусили
його стати добрим товаришем, гарним господарем, щедрою людиною.
4 вал
1. Цей
герой — символ людської витримки, мужності та оптимізму.
2. Дехто
бачив у ньому розгніваного духа, який говорить громом і вбиває на далекій
відстані, навіть не махнувши рукою.
3. Щоденна
невтомна праця допомогла йому перетворити «острів Розпуки» на «острів Надії» та
залишитися Людиною.
5 вал
1. Цей
герой викликає у персонажів твору різне ставлення до себе: захоплення і страх,
довіру та підозру, відразу й жаль.
2. «Замолоду
він добре вчився і, як схоче, може говорити, мов з книжки читає. А що вже
хоробрий — лев проти нього ніщо!»
3. Найбільша
життєва цінність цього героя — золото, заради якого він іде на обман і криваві
злочини. Поруч з ним завжди папуга, який постійно нагадує про найбільшу
пристрасть свого господаря: «Піастри! Піастри! Піастри!»
6 вал
1. «Це
був гарний хлопець, високий на зріст, бездоганно збудований... На вигляд йому
було років двадцять шість».
2. Герой
виявив себе дуже здібним учнем, був завжди веселим і ретельним. Його чесність і
щирість вражали.
3. Він був
вірним слугою, добрим товаришем, надійним помічником.
7 вал
1. Цей
герой — справжнє чудо сили, мужності, винахідливості та відданості.
2. Він
здійснював героїчні вчинки, тому що ні за яких умов не міг залишити в біді
своїх друзів.
3. Автор
дав йому ім'я міфологічного героя.
8 вал
1. Герой
поводить себе, мов очманілий, бо готовий принизити будь-яку просту людину у
власних інтересах.
2. Він
дуже боїться помилитися. Від страху його кидає то в жар, то в холод.
3. Він
безсоромно й докорінно змінює свою точку зору на те саме явище по декілька
разів на хвилину: «Собака — ніжна тварина», «Собаку знищити треба».
9 вал
1. Герой
— сильна, незламна і мужня людина-переможець, яка не кориться обставинам, не
відступає, не опускає руки і в результаті добивається свого.
2. Хижі
звірі сприймають його як «дивну істоту на двох ногах», яка «стане дряпатись і
кусатись».
3. У
боротьбі за життя герой на деякий час утратив людську зовнішність. Він переміг
смерть, тому що безмежно любив життя.
Немає коментарів:
Дописати коментар