Зворотній зв'язок

Положення про майстер-клас

Положення про МАЙСТЕР-КЛАС
Пояснювальна записка
Майстер-клас - (від англійського masterclass: master - кращий в якій-небудь області class - заняття, урок) - Майстер-клас - сучасна форма проведення навчального тренінгу-семінару для відпрацювання практичних навичок за різними методиками і технологіями з метою підвищення професійного рівня і обміну передовим досвідом учасників, розширення кругозору і прилучення до новітніх галузей знання.
Майстер-класи схожі на курси підвищення кваліфікації для тих, хто вже відбувся як фахівець, але хотів би дізнатися більше.Майстер-клас для професіоналів - це можливість познайомитися з новою технологією, новими методиками і авторськими напрацюваннями. А це означає крок вперед у своїй справі.
Майстер-клас - це семінар, під час якого ведучий спеціаліст розповідає і, що ще більш важливо, показує, як застосовувати на практиці нову технологію або метод. Методика проведення майстер-класів не має якихось строгих і єдиних норм. Здебільшого вона ґрунтується як на інтуїції провідного фахівця, так і на сприйнятливості слухача. Принцип майстер-класу: «Я знаю, як це робити. Я навчу вас ». На майстер-класі завжди надається можливість попрактикуватися під чуйним і доброзичливим увагою викладача, який вислухає і відповість на всі ваші запитання.
Майстер-клас - це двосторонній процес, і відносини «викладач - слухач» є абсолютно необхідними. Безперервний контакт, практично індивідуальний підхід до кожного слухача - ось те, що відрізняє майстер-класи від всіх інших форм і методів навчання. До участі у майстер-класах запрошуються кращі фахівці в області, що вивчається.
Успішне освоєння теми майстер-класу відбувається на основі продуктивної діяльності всіх учасників.
Таким чином, вчитель-майстер представляє власну систему роботи, яка передбачає комплекс методичних прийомів, педагогічних дій, які притаманні саме цьому педагогу; дії взаємопов'язані між собою, оригінальні і забезпечують ефективне рішення навчально-виховних завдань. Ознаками системи роботи вчителя є цілісність, оптимальність у визначенні місця і часу застосування кожного методичного прийому; різнобічність впливу на учнів з одночасною зосередженістю на розвитку стрижневих провідних якостей особистості; оригінальність методики.
Мета майстер-класу - створити умови для формування досвіду проектування адаптивної освітнього середовища учнів, індивідуального стилю творчої педагогічної діяльності, а також ведення дослідно-експериментальної та науково-дослідної роботи вчителя.
Завдання майстер-класу:
• Створення умов для професійного самовдосконалення педагогів.
• Розвиток досвіду роботи з проектування адаптивної освітнього середовища.
• Вивчення авторської моделі занять в режимі демонстрованої педагогічної технології.
• Впровадження вчителем-майстром педагогічного досвіду шляхом прямого і коментованого показу послідовності дій, методів, прийомів і форм педагогічної діяльності;
Вимоги до педагога, що проводить майстер-клас:
Педагог-майстер - це педагог, що має педагогічну освіту, і або вищу кваліфікаційну категорію, володіє дослідницькими навичками і вміннями, що володіє методами психолого-педагогічних досліджень.
Функції педагога майстер-класу:
• Проведення досліджень, експериментальної роботи за темою майстер-класу.
• Реалізація моніторингу, порівняння поетапних результатів.
• Представлення теоретичних і практичних аспектів теми майстер-класу для слухачів.
Обов'язки педагога майстер-класу:
• Вміти аналізувати інноваційні педагогічні технології, відбирати зміст і застосовувати на практиці.
• Вміти прогнозувати підсумки своєї діяльності, порівнювати їх з результатами.
• Розробляти методичні підходи, рекомендації з проведення майстер-класу.
• Інформувати керівника про виниклі труднощі при підготовці та проведенні майстер-класу.
Педагог-майстер має право:
• Підвищувати кваліфікацію та професійну майстерність.
• Розробляти методи, прийоми, засоби навчання і виховання, рекомендації при впровадженні технологій та інноваційних програм.
• Вносити пропозиції з проведення майстер-класу.
• Приймати участь у майстер-класах інших педагогів, методичних об'єднаннях, конференціях.
Форми:
• Лекція
• Практичне заняття
• Інтегроване (лекційно-практичне) заняття
• Семінар-практикум
• Презентація
• Тренінг-семінар
• Лабораторний практикум
• Технологічний експеримент
Активізація пізнавальної діяльності всіх учасників роботи майстер-класу забезпечується тим, що ця форма навчання є засобом створення трьох типів умов:
• забезпечується формування мотивації та пізнавальної потреби в конкретній діяльності;
• стимулюється пізнавальний інтерес і відпрацьовуються вміння з планування, самоорганізації і самоконтролю педагогічної діяльності;
• здійснюється індивідуальний підхід по відношенню до кожного учасника майстер-класу, відслідковуються позитивні результати навчально-пізнавальної діяльності кожного вчителя.
Зміст програми МК
У ході майстер-класу учасники:
• вивчають розробки за темою майстер-класу;
• беруть участь в обговоренні отриманих результатів;
• задають питання, отримують консультації;
• пропонують для обговорення власні проблеми, питання, розробки;
• висловлюють свої пропозиції щодо вирішення обговорюваних проблем.
Основні наукові ідеї - діяльнісний, дослідницький, рефлексивний підходи 
Основні напрямки МК
• створення умов формування учительського портфоліо, педагогічної системи вчителя-предметника;
• проведення теоретичного та практичного курсів з проектування та моделювання уроків учителів-предметників з використанням педагогічних технологій;
• організація та проведення семінарів, лекцій, серії відкритих занять вчителів та створення електронного банку ресурсів за підсумками проведення МК
• Розробка та запровадження у школі гуманістичної (антропологічної) моделі освітньої системи. 
Результат діяльності МК:
- Удосконалення вміння моделювати урок у режимі технології, в якій ефективно працює майстер.
- Розміщення систематизованого теоретичного матеріалу на сайті школи;
- Отримання документа-довідки, що засвідчує про проведення МК, завіреного підписом директора школи
Структура і регламент роботи:
1. Майстер-клас створюється з ініціативи педагогів.
2. Керівником МК є вчитель
3.Керівник МК формує групу з числа педагогів, які мають позитивний педагогічний досвід в освоєнні нових освітніх і виховних технологій 
4. МК самостійно планує і регламентує свою діяльність. 
5. Форми роботи МК розробляють члени групи з урахуванням запитів учасників МК
6. Рішення МК приймаються методом узгодження позицій.
7. Навчання в МК ведеться групами 10-15 осіб.
8. МК створюється строком на два роки, при необхідності подовження терміну роботи.
Документація та звітність:
• Засідання МК протоколюються.
• За підсумками МК керівником складається аналітична довідка про результати проведення МК.
• Документи зберігаються у керівника науково-методичного центру школи, який курирує даний напрямок освітньої установи.
Особливе значення в роботі майстер-класу набуває спостереження як найбільш інформативний метод дослідження.
Науковість педагогічного спостереження забезпечується дотриманням таких основних вимог:
• спостереження проводиться за заздалегідь продуманим планом з чітко поставленою метою;
• в плані деталізуються всі питання, по яким необхідно отримати конкретні відповіді в процесі аналізу результатів спостереження;
• кількість досліджуваних ознак має бути мінімальним, і вони повинні бути точно визначені у плані;
• спостерігач зобов'язаний ретельно передбачити можливості появи помилок спостережень і по можливості попередити їх.
Алгоритм педагогічного спостереження
 Етапи:
  • вибір об'єктами визначення мети;
  • складання плану;
  • підготовка документів (бланків протоколів, інструкцій тощо)
  • збір даних спостереження (записи, протоколи, таблиці);
  • обробка та оформлення результатів спостереження;
  • аналіз результатів;
  • висновки спостереження.
Послідовність дій - покроковий алгоритм вивчення авторської системи роботи вчителя - майстра.
 Критерії оцінки - новий рівень індивідуального стилю творчої педагогічної діяльності (імітаційний, конструктивний, творчий).
Якісно новий результат - вміння моделювати урок у режимі технології, в якій ефективно працює майстер.
Покроковий алгоритм технології майстер-класу:
1-й крок. Презентація педагогічного досвіду майстра.
1.1. Коротка характеристика учнів експериментального класу, обґрунтування результатів діагностики, прогноз розвитку учнів.
1.2. Коротке обґрунтування основних ідей ефективна в роботі з експериментальним класом.
1.3. Опис досягнень в досвіді роботи майстра, який зафіксовано в міському інформаційному центрі.
1.4.Доведення результативності діяльності учнів, які свідчать про ефективність використання педагогічної технології.
1.5. Визначення проблем і перспектив у роботі вчителя.
2-й крок. Представлення системи уроків.
2.1. Опис системи уроків в режимі ефективної педагогічної технології
2.2. Визначення основних прийомів роботи, які майстер буде демонструвати слухачам.
3-й крок. Імітаційна гра.
Учитель-майстер проводить урок зі слухачами, демонструючи прийоми ефективної роботи з учнями.
3.1. Слухачі одночасно грають дві ролі: учнів експериментального класу та експертів, присутніх на відкритому уроці.
4-й крок. Моделювання.
4.1. Самостійна робота слухачів з розробки власної моделі уроку в режимі технології уроку майстра (Майстер виконує роль консультанта, організовує самостійну діяльність слухачів і управляє нею).
4.2. Обговорення авторських моделей уроку.
5-й крок. Рефлексія.
5.1. Дискусія за результатами спільної діяльності Майстра і слухачів.
Досягнення цілей в роботі майстер-класу визначається відповідно до поставленої мети. Результатом спільної діяльності є модель уроку, яку розробив «вчитель - учень» під керівництвом «вчителя майстра» з метою застосування цієї моделі у практиці власної діяльності.
Таким чином, вчитель-майстер розкриває «учням» авторську систему навчально-виховної роботи зі свого предмета.
Майстер-клас відображає вміння майстра проектувати успішну діяльність школярів, створює умови для зростання педагогічної майстерності на основі рефлексії власного педагогічного досвіду.

Немає коментарів:

Дописати коментар