Зворотній зв'язок

Чарльз Діккенс. Життя і творчість. "Різдвяна пісня у прозі"

Мета: зацікавити учнів фактами біографії Чарльза Діккенса;
ознайомити з історією створення повісті, з особливостями різдвяних оповідань;
розвивати асоціативне мислення,навички виразного читання;
вчити аналізувати текст;
розвивати допитливість, уміння слухати та робити висновки з почутого; виховувати інтерес до творчості Ч. Діккенса.

Обладнання: портрет Діккенса, виставка творів письменника, відеофільм про Діккенса, комп'ютерна презентація, музичний супровід.

Епіграф:
                                           Я вірю і маю намір вселяти людям
    віру в те, що на світі існує прекрасне.
                                                    Чарльз Діккенс
Хід уроку

I. Мотивація навчальної діяльності.

Уявіть собі, діти, Англію – велику імперію, над якою ніколи не заходить сонце, (слайд №1)
туманний Лондон,вулиці, вкриті камінням, де, проходжуючись, відпочивають джентльмени і леді, відомий усім Біг Бен, містечко Портсмун, де народився маленький хлопчик Чарльз – майбутній письменник Чарльз Діккенс.
(слайди № 2-5)
Саме про нього , про його життя та творчість наш сьогоднішній урок.

II. Новий матеріал.

Отже, тема нашого уроку:
(слайд № 6)
Чарльз Діккенс – англійський письменник-романіст.
Повість "Різдвяна пісня в прозі
(слайд №7)

1. Знайомство з біографією письменника
Перегляд відеофільму (3хв.)
2. Інтерактивна вправа "Мікрофон".
Що ти запам’ятав з життя письменника? (2-3 учня)
3. Підготовка до сприйняття твору.
(слайд № 8)

Бесіда:
         – Діти, що ви знаєте про Різдво?
         – Коли і чому виникло це свято?
         – Коли відзначають Різдво в різних країнах?
         – Як святкують Різдво в Україні?
(слайд №9)
         – Які різдвяні символи вам відомі?
         – Яка атмосфера панує у ваших домівках, на вулицях, церквах?

(Атмосфера любові, доброти, щирості, взаєморозуміння, миру і спокою. Усі прославляють Христа, відроджуючи у своїх серцях найпрекрасніші почуття, які роблять людину щасливою).

Вчитель:
В Англії існувала традиція: перед Різдвом у пресі публікували твори з різдвяною тематикою. Діккенс теж написав збірку "Різдвяні оповідання", над якою працював протягом 17 років.
(слайд №10)
У різдвяні дні 1843-го він увійшов у будинки англійців, сів з ними біля святкового вогнища, спробував їхньої фаршированої яблуками гуски й прикрашеного різдвяною гілкою гостролиста пудинга.
(слайд №11)

Пристрасть до чарівного завжди було притаманна письменникові.
"Будьте… як діти!" – цей заклик Христа багато важив для Діккенса. "Я вірю і маю намір вселяти людям віру в те, що на світі існує прекрасне", – писав він. Переконатися в цьому ми зможемо, читаючи "Різдвяну пісню у прозі".

4. Бесіда за змістом І строфи, показ комп’ютерних презентацій.
– Хто є головним героєм повісті?
– Зачитайте його опис.
– Чому повість починається звісткою про смерть Марлі?
– Як ставиться Скрудж до свого клерка?
– Зачитайте, що наш герой говорить про Різдво?
         – Розкажіть, що ви дізналися про Скруджа і Марлі. Що їх поєднувало?
         – Хто завітав до Скруджа напередодні Різдва? Як реагував на вчинки цих персонажів Скрудж?

Схема "Три зустрічі"


         – Що здивувало Скруджа, коли він повернувся додому? (Замість колотушки він побачив обличчя Марлі, свого колишнього компаньйона.)
         – Як виглядав Марлі? Зачитайте опис із тексту "Різдвяної пісні" (Від слів "То була Марлеєва тінь…" до слів "…Марлеєве підборіддя")

         Виразне читання діалогу Скруджа і Марлі
 (від слів "Заломивши руки, Скрудж упав навколішки" до слів "Для свого ж блага запам’ятай все, що відбулося з тобою сьогодні").

         – Навіщо з’явився дух Марлі до колишнього компаньйона (Нагадати про те, що призначення людини на землі – творити добро, допомагати іншим. А якщо цього не зробити за життя, доведеться мучитися через неможливість щось змінити після смерті).

         – Простежте, які почуття охоплюють Скруджа під час зустрічі з другом Марлі:

         – Черствий і безжалісний Скрудж не вірив у привидів, але розповідь Марлі вплинула на нього, і він, за одну ніч переживши почуттів більше, ніж, можливо, за декілька років життя, все ж не наважується назвати все, що сталося з ним, "дурниці". Герой починає замислюватися над своїм життям.

ІІІ. Підбиття підсумків уроку.
         – Які факти з біографії Ч. Діккенса вам запам’яталися?
         – Назвіть твори про Різдво, написані Ч. Діккенсом.
         – Ваше враження від образу Скруджа.
         – Як ви гадаєте, чи зможе цей герой змінитися на краще?

ІV. Домашнє завдання.
         – Прочитати ІІ, ІІІ, ІV строфи "Різдвяної пісні у прозі".
         – Підготувати презентації про святкування Різдва:
·        1-ша група – в Англії;
·        2-га група – в Україні.

Немає коментарів:

Дописати коментар