Зворотній зв'язок

"Про коника та цвіркуна". Працюємо з текстом



 Вивчаємо теорію літератури!
Від «ліри» походить слово «лірика». У Давній Греції під акомпанемент ліри декламували вірші та співали пісень. Звучанню ліри в давнину приписували магічні властивості. До нас дійшла легенда про Орфея, який своїм співом та грою на лірі міг приборкувати саму природу.
Запам’ятай!
Терміном «лірика» позначають  певний віршовий твір або сукупність творів, що відповідають високим естетичним критеріям, переважно невеликих за обсягом, але містких  змістом.
Пейзаж – опис природи у художньому творі. Він вказує на час і місце дії, а також увиразнює настрої героїв. 

Завдання 1. Уважно прослухайте розповідь учителя  і складіть   гронування про Джона Кітса, відомого англійського поета.
  
Завдання 2. Первинне читання художнього тексту. Прочитайте виразно вірш Джона Кітса    
- Знайдіть  і підкресліть рядки, в яких Джон Кітс описує природу.  Яку роль вони відіграють у тексті?
- Які емоції у вас викликали ці пейзажні замальовки ?
- Створіть палітру своїх емоцій.  
- Чому саме такі кольори ви обрали?







Завдання 3. Ви бували у літньому полі? Передайте свої відчуття.
Запахи, аромати: __________________________________  Звуки:____________________________________________
Кольори:__________________________________________     
Що таке поезія землі?_______________________________

ПІДІБ’ЄМО ПІДСУМКИ!  Сформулюйте своє ставлення до поезії.  Чи змінилося воно після нашого уроку? Чи хотіли б ви писати  вірші?

Завдання 4. Віднайдіть в літературознавчому словничку визначення
Епітет – це …
Уособлення – це…

Завдання 5. Випишіть епітети з поезії Д. Кітса «Про коника  та цвіркуна»
Наведіть приклади уособлень з поезії Д. Кітса « Про коника та цвіркуна»

Завдання 6. Попрацюймо над художнім  образом.
 Що ви знаєте про коника та цвіркуна? Де живуть коники?
Як зрозуміти словосполучення «запічний цвіркун»?
Яке їх «вміння» увічнив у своїй поезії Кітс? 
Коник, цвіркун – символ чого?     
           
Це цікаво! Коник (цвіркун) − популярний герой літератури. Цей образ
використовували у своїх творах  Л. Глібов «Коник-стрибунець», Карло Коллоді (1826—1890) «Пригоди  Піноккіо. Історія дерев’яної ляльки», О. Толстой «Пригоди Буратіно», Геннадій Циферов «Таємниця запічного цвіркуна».

Завдання 7. Робота з поетичними образами.
Як зрозуміти слова
«Поезія землі не вмре ніколи…»,
«Поезія землі не оніміє…»?
Цвіркун у хаті заводить пісню, що в теплі міцніє…
 
ПІДІБ’ЄМО ПІДСУМКИ!  Закінчіть речення:
Красу природи можна зобразити різними засобами…
Джон Кітс у вірші « Про коника та цвіркуна» висловив думку про те, що…  
                   

Немає коментарів:

Дописати коментар