Зворотній зв'язок

Г. К. Андерсен. Працюємо з текстом

1. Автор, назва. Г.К.Андерсен «Соловей»
2. Жанр. Літературна чарівна казка
3. Герої. Імператор, Живий Соловей, Штучний Соловей, Смерть
4. Елементи сюжету
- Експозиція: Захоплення людей садом, лісом, палацом китайського імператора. Але спів солов'я найкращий.
- Зав’язка – імператор наказує солов'ю співати, жити у нього у палаці
- Розвиток дій – а) спів живого солов'я та спів штучної пташки;  б) соловей покидає палац імператора
- Кульмінація - Спів живого солов'я рятує імператора від смерті
- Розв'язка - одужання імператора
5. Тема – сила справжнього мистецтва, його влада над смертю
6. Ідея – перемога справжнього мистецтва над штучним та смертю. Лише душа, милосердя, співчуття, стають свідченням справжньої краси
7. Конфлікт. Протиставлення Штучного і справжнього солов'я
8. Чого навчає казка? Потрібно вміти прощати, по-доброму ставитися до людей, допомагати їм у скрутну хвилину, бути вірним. Люди завжди мають уміти відрізнити справжню красу від не справжньої. Краса, поєднана з добром,— велика сила.Справжнє мистецтво має дивовижний, чудодійний вплив на людину
9. Авторський задум казки Г. К. Андерсена. Авторський задум казки Г.К. Андерсена «Соловей» полягає у протиставленні істинної краси та штучної красивості, ствердженні всеперемагаючої сили мистецтва та висміюванні невігластва, відсутності розуміння природи й мистецтва, бездушності й низькопоклонства перед вельможними людьми.
10. Висновок. Справжня краса в щирій, милосердній та співчутливій душі.


Завдання 1. Інтелектуальний тренінг

Казкарями минулих сторіч  були Ш.Перро, В. Гауф, Т. Гофман, Г.К. Андерсен, О. Уайльд. Пропонуємо твоїй увазі назви найвідоміших казок цих письменників. Встанови, хто яку казку написав.

    «Червоний капелюшок»    

    « Зоряний хлопчик»                                           Г. К. Андерсен

    « Русалонька»                                                      Т. Гофман

     «Лускунчик»                                                        Ш. Перро

     «Синя борода»                                                    В. Гауф
     «День народження інфанти»                          О. Уайльд
     «Кіт у чоботях»
     « Нове вбрання короля» 
     «Карлик Ніс»
     «Гидке каченя» 
     « Соловей і троянда» 
     «Дикі лебеді» 
     «Каліф-лелека»  
     «Кресало»
                                           
Завдання № 2.
 За змістом статті підручника або матеріалами вчителя заповніть анкету письменника. 
   
 Народився Ганс Крістіан Андерсен 2 квітня 1805 року в данському місті ____________, що на острові _____________. Його батько, бідний _______________, помер рано. З дитинства мрійливий хлопчик любив оповідати дивовижні історії. Першим слухачем був його ________________________________________________. Першим серйозним захопленням Андерсена був______________. В 14 років він відправився до Копенгагена, щоб стати _______________. В 20 років він почав писати ____________.У 1835 році вийшла перша збірка казок _________________________________, що принесла йому славу. Раз на два роки в день народження видатного казкаря обирають автора  кращої _____________________________, проголошують лауреата _________________________. У столиці Данії _______________, в Королівському саду стоїть пам’ятник Г.К.Андерсену. А вхід до Копенгагенського порту охороняє скульптура _____________. В місті Оденсе є Сад казки, стоїть пам’ятник _____________ та скульптура __________________.  Неподалік від старенького будиночка батьків письменника розміщується _____________ казкаря. Секрет величезної популярності письменника криється в його вірі  в те, що «немає казок кращих, ніж ті, які створює саме _________________». 

Завдання № 3. Які риси притаманні казкареві? Зобраззіть це у вигляді асоціативного куща.

 
Завдання № 4. За ілюстрацією впізнайте казку.




Завдання № 5. Будуємо Андерсенград. Упізнайте героя  та поселіть його у будиночку.
  1.«Бідне каченя не знало куди подітись. Його пригнічував власний гидкий вигляд і те, що воно було посміховищем цілого пташиного двору».
2.«Коли сонце вже хилилося до заходу, побачила Еліза — одинадцять диких лебедів з золотими коронами на головах летять до берега. Вони летіли один за одним і здавалися довгою білою стрічкою».
3.«Бідна маленька крихітка прокинулась рано-вранці і, побачивши, де вона, гірко заплакала. Навколо, з усіх сторін великого зеленого листа, була вода, і дівчинка ніяк не могла потрапити на землю».
4.«Йшов солдат по дорозі: раз, два! раз, два! Ранець за спиною, шабля при боці. Йшов він додому з війни. По дорозі пострічалась йому стара відьма».
5.«Всі солдатики були подібні один до одного, лише двадцять п’ятий відрізнявся від своїх братів: у нього була тільки одна нога. Його виливали останнім, і олова на нього не вистачило. Але і на своїй одній нозі він стояв рівно і твердо, як решта на своїх двох. І саме він один з усіх якраз і відзначився своїми пригодами».
6.«Ніхто не хотів показати, що він нічого не бачить. Адже це означало б, що він непридатний для своєї посади або страшенно дурний. Жодне вбрання короля не мало такого успіху, як це.  - Та він же зовсім голий! — закричав раптом якийсь маленький хлопчик».
7.«Він дуже гарно вдягнений. На нім шовковий жупанчик, тільки не можна сказати, якого кольору, бо весь час міниться, коли він повертається,- вбрання то зелене, то червоне, то блакитне. Під пахвами у нього зонтики. На одному намальовано багато-багато малюнків. Цей зонтик він розкриває над хорошими дітьми, і їм цілу ніч сняться чарівні казки. А на другому зонтику — ну, нічогісінько нема, і Оле його розкриває над неслухняними пустунами, і вони цілу ніч просплять, як колоди, і нічого цікавого не побачать уві сні».
8.«Вранці її спитали, як вона спала. - Ой, дуже погано! — мовила принцеса. — Я цілісіньку ніч на стулила очей. Хтозна-що було у моєму ліжку. Я лежала на чомусь твердому, і від цього у мене все тіло тепер у синцях! Просто жах!»
 9.«Часто увечері всі п’ятеро сестер бралися за руки і випливали зграйкою на поверхню моря. Чудові голоси були у них, таких не буває у людей. І коли здіймалася буря і кораблям загрожувала небезпека, русалки підпливали до них і співали солодко-солодко про те, як прекрасно на морському дні, і просили моряків не боятися спуститися туди до них».
10.«Цілий день він сидів у своїй комірці, працював, і на вечір зробив чудовий маленький горщичок. Навколо горщичка були навішені бубонці. Як тільки ставили горщик у піч і він закипав, бубонці мило дзвеніли і вигравали стару пісеньку».
11.«Жінка була така прекрасна та ніжна, але з криги, з сліпучої, іскристої криги. І все-таки жива!..Її  очі блищали, як дві ясні зірки, але не було в них ні спокою, ні тепла».

Завдання № 7.  Дослідіть, чим відрізняється світ солов’я від світу імператора.  
 
 
Завдання № 8. Літературний диктант 
1.Який  матеріал використовували для будівництва палацу? 

2. Які квіти росли в саду імператора? 
3. Звідки імператор дізнався про живого солов’я. 
4. Яку характеристику солов’ю давали мандрівники? 
5. Хто знав, де живе соловей? 
6. З ким придворні переплутали солов’я? 
7. Кому належать слова: «Це все вигадки, чорна магія, ніякого солов’я в нас нема»?
 8. Як імператор вирішив нагородити солов’я? 
 9. Якою була справжня винагорода для солов’я? 
10. Як одинадцять крамарів  назвали своїх синів? 
11. Назвіть повний титул штучного солов’я. 
12. Що означають дивні ( потворні, милі, ласкаві ) голови, що визирали  зі складок великих оксамитових завіс? 

Якщо Ви виконали всі завдання, Ви - МОЛОДЦІ!!!

Немає коментарів:

Дописати коментар