Зворотній зв'язок

Хлопчик Мізинчик. Працюємо з текстом




Японія — це Країна Вранішнього Сонця; країна вулканів, гір.
Цю далеку й прекрасну країну називають Ніхон, що в перекладі означає «Країна Вранішнього Сонця», бо вона перша зустрічає сонце. Японія довго була відгороджена від зовнішнього світу як морем, так і свавіллям її правителів. Та все одно в казках використовуються сюжети, запозичені в інших країнах: Китаю, Кореї, Індії.

Словникова робота.
Хасі — дерев’яна паличка для їжі.
Гета — дерев’яне взуття на високих підставках.
Кімоно — японський національний одяг.
Берегти як зіницю ока — дуже пильно.
Вибитися в люди — докласти зусиль, домогтися певного становища в суспільстві.
Дременути світ за очі — не вибираючи шляху, куди завгодно.
Накивати п’ятами — втекти.

Робота з текстом. Знайти й прочитати.
  • Про що щодня у храмі молили богів чоловік і жінка?
  • Як назвали хлопчика?
  • Про що попросив син батьків?
  • Як відреагували батьки на прохання сина?
  • Зачитайте діалог Іссумбосі з вельможею.
  • З якою пропозицією звернувся Іссумбосі до вельможі у столиці?
  • Як ставилися до Іссумбосі в домі вельможі?
  • Чому його любили?
  • Який чарівний предмет мали чудовиська оні?
  • Яку роль він зіграв у долі Іссумбосі?
  • Зачитайте кінцівку казки. Як закінчується казка?
  • Чим Іссумбосі завоював прихильність і любов дочки вельможі?
  • Яким чином Іссумбосі знайшов своє щастя?
  • Кого прославляє казка?
(Казка прославляє вірних та хоробрих, що борються за справедливість проти кривди, вихваляє душевну доброту, вчить поважати батьків.)

Характеристика образу Іссумбосі.
ПЕРЕВІР СЕБЕ. Заповніть таблицю 
Назва казки

Різновид казки

Яка за національністю казка

Автор

Ім’я головного героя

Відношення до батьків

Відношення до праці

Риси характеру

Чарівні речі

Винагорода

Які почуття та людські якості прославлюються в казці?

Чого навчає казка?


Висновок.
У житті людини не зріст відіграє важливу роль, а високі моральні якості: здатність заступитися за інших, допомогти у скрутну хвилину, не бути байдужим до страждань інших. У казці добро перемогло. Іссумбосі, незважаючи на малий зріст, проявив мужність, спритність і врятував дівчину від чудовиськ.


Складання плану казки.


1) Знайшовся синок завбільшки з мізинчик.
2) Надумав Іссумбосі вибитися в люди.
3) У столиці на службі у вельможі.
4) Іссумбосі врятував дочку вельможі від оні.
5) Чудо: Хлопчик-Мізинчик став вродливим юнаком.
6)  Усі зажили разом у добрі та щасті.

Складання характеристики героя


1)
  Хто є головним героєм казки?
2)
  Портрет героя.
3)
  Висловлювання героя.
4)
  Вчинки.
5)
  Риси характеру.
6)
  Ставлення героя до інших персонажів.
7)
  Ставлення Іссумбосі до героїв казки: батьків, вельможі, дочки вельможі.
8)
  Моє враження про героя.


Робота над письмовим твором
Можна разпочати твір так:

         Головним героєм японської народної казки є маленький чарівний персонаж  - Іссумбосі, або Хлопчик-Мізинчик.
….
 Цитати до твору:
Мама про сина: «Гарненька дитина»;
 батьки: «...він у них розумний»;
автор: «Хлоп ’я було розумне»; «...маленький, але жвавий хлопчик», «вродливий юнак»;
 вельможа: «...дивовижний чоловічок».

Немає коментарів:

Дописати коментар