Зворотній зв'язок

Контрольна робота за творчістю О. Пушкіна та М. Лермонтова

Варіант І
Початковий рівень
Завдання з вибором правильної відповіді
1. Укажіть прізвища письменників — представників «золотої доби» російської літератури:
а) Гончаров, Пушкін, Некрасов;
б) Пушкін, Лермонтов, Гоголь;
в) Пушкін, Гоголь, Тургенєв;
г) Лермонтов, Гоголь, Толстой.
2. Укажіть причину «світлої печалі» ліричного героя у вірші «Я вас кохав...»:
а) кохання, яке згасає;
б) нерозділене почуття любові;
в) ревнощі;
г) кохання, що раптово відродилось.
3. Укажіть назву літературного журналу, засновником якого став О. Пушкін:
а) «Отечественные записки»;
б) «Вестник Европы»;
в) «Современник»;
г) «Русский вестник».
4. Укажіть період у творчості О. Пушкіна, який вважається найпродуктивнішим:
а) Болдинська осінь 1830 р.;
б) період південного заслання;
в) період «петербурзької юності»;
г) Михайлівський період 1824 — 1826 рр.
5. Укажіть вірш Лермонтова, поява якого стверджувала той факт, що в Росії з'явився новий геніальний поет, послідовник Пушкіна:
 а) «Кавказ»;
 б) «Вітрило»;
в) «Смерть поета»;
г) «Бородіно».
6. Назвіть причину, яка спонукала Печоріна стривожити спокій мирних контрабандистів:
а) бажання розкрити темні справи порушників закону;
б) бажання мати певний матеріальних зиск;
в) спроба стати «своєю людиною» для злочинців;
г) бажання пережити пригоду, пов'язану з розкриттям таємниці.
Середній рівень
Завдання з вибором кількох правильних відповідей
1. Укажіть, що вплинуло на поведінку Євгенія Онєгіна, коли він погодився на дуель з Ленським:
а) бажання помститися;
б) світські правила;
в) думка таких, як Зарецький;
г) бажання розвіяти нудьгу.
Достатній рівень
Завдання на встановлення відповідності (логічні пари)
1. Установіть відповідність між героями роману «Євгеній Онєгін» та їхніми авторськими характеристиками.
а) Євгеній Онєгін;
б) Ленський;
в) Тетяна Ларина;
г) Ольга Ларина.
1) «Як рано міг він хитрувати, Ховати надію, ревнувати...»;
2) «Він майстер був посперечатись,І гостро, й тупо відказати...»;
3) «Слухняна, завжди непримхлива, Весела завжди, як весна...»;
4) «Печальна, дика, мовчазлива, Неначе сарна, полохлива...»;
5) «Душею мрійник геттінгенський, Красунь, стрункий, як очерет, Поклонник Канта і поет...»
Завдання на встановлення хронологічної послідовності
1. Розташуйте глави роману «Герой нашого часу» так, щоб події, які в них зображуються, були в хронологічній послідовності:
 а) «Бела»;
 б) «Максим Максимович»;
 в) «Княжна Мері»;
 г) «Тамань».
Завдання відкритої форми з короткою відповіддю
1. Впишіть жанр роману, якому відповідає визначення: «Роман, сюжет якого складає дослідження процесів внутрішнього буття особистості, психології людини, її внутрішніх конфліктів, називається...».
Високий рівень
Завдання відкритої форми з розгорну тою відповіддю
1.      Чому Онєгін став «зайвою» людиною, «розумною непотрібністю»? Як ви вважаєте, чи міг він щось виправити у своєму житті? Відповідь аргументуйте.

Варіант II
Початковий рівень
Завдання з вибором правильної відповіді
1. Укажіть ім'я видатного російського письменника, який подарував 0. Пушкіну свій портрет із написом: «Переможцю — учню від переможеного вчителя»:
а) Г. Державін;
б) І. Крилов;
в) В. Жуковський;
г) М. Карамзін.
2. Укажіть, як вплинув на почуття головного героя роману О. Пушкіна «Євгеній Онєгін» лист, написаний Тетяною Лариною:
а) зворушив;
б) залишив байдужим;
в) обурив;
г) розвеселив.
3. Укажіть, хто такий «Герой нашого часу», за словами М. Лермонтова:
а) портрет його знайомого;
б) портрет, складений із пороків усього сучасного йому покоління;
в) його особистий портрет;
г) жахлива і потворна вигадка автора.
4. Укажіть тему, яку розкриває Лермонтов у вірші «На дорогу йду я в самотині...»:
а) осуд бездіяльності й моральної ницості свого покоління;
б) герой та натовп;
в) любов до батьківщини;
г) потяг до волі, гармонії, повноти буття.
5. Укажіть, взаємодією яких художніх напрямів відзначається «золота доба» російської поезії.
а) Класицизму і романтизму;
б) романтизму і реалізму;
в) класицизму і бароко;
г) бароко і романтизму.
6. Укажіть, що найбільше вразило офіцера — оповідача під час зустрічі з Печоріним:
а) маленька аристократична рука з тонкими пальцями;
б) очі, які не сміялися, коли він сміявся;
в) по-жіночому ніжна шкіра;
г) його стрункий юнацький стан.



 Середній рівень
 Завдання з вибором правильної відповіді
1. Укажіть, який новий тип романтичного героя представила світові російська класика:
а) герой, який шукає своє місце у світі, позбавленому гармонії;
б) ідеальна людина;
в) громадянин — патріот, який підкоряється суспільству;
г) герой — подвижник ідей.
Достатній рівень
Завдання на встановлення відповідності
1. Установіть відповідність між літературним напрямом і його характерними рисами.
а) Реалістичність зображення;
б) аналіз душевних поривань особистості;
в) герой — соціальний тип епохи;
г) аналіз соціальної дійсності.
1) Романтизм;
2) реалізм.
Завдання на встановлення хронологічної послідовності
2. Розташуйте в хронологічній послідовності події життя Євгенія Онєгіна:
а) повернення до Петербурга після мандрів;
б) зустріч з Тетяною Лариною в саду;
в) приїзд в село;
г) дуель з Ленським.
Завдання відкритої форми з короткою відповіддю
3. Впишіть пропущене в тексті словосполучення: «Ще на початку роботи над «Євгенієм Онєгіним» Пушкін писав В'яземському, указуючи на особливості жанру нового твору: «...я тепер пишу не роман, а... — диявольська різниця».
Високий рівень
Завдання відкритої форми з розгорнутою відповіддю
1. Хто винен у тому, що Печорін став «моральним калікою»? Чому, на вашу думку, він нічого не змінює в своєму житті? Відповідь аргументуйте.

2 коментарі: